Nedávno jsem četl na anglickém portálu o parfémech www.fragrantica.com článek “Signature Parfumes” and “My Parfume Self” Byl to přesně ten článek, který jsem potřeboval. Občas se v recenzích objevuje, že by tento parfém mohl být Parfémový podpis . Asi nejen mě, když se s tímto pojmem potká je jasné o co +- jde. Ale v článku jsem pochopil, že parfémový podpis v dnešní době již není to co bývalo před desítky lety. Pojďme se na to podívat.
Podpisový parfém je vůně, podle které Vás pozná rodina a přátelé i když vás zrovna nevidí, ale podle vůně ví že zde jste. Zkrátka vůně která musí být identifikovatelná tzn. ne masovka, kterou nosí hodně lidí. Mělo by jít o vůni, kterou nosíte opravdu často.
Jenže ….
V minulosti byl parfém značkou luxusu. Takže žena před sto lety nosila celý život jeden parfém a ten neměnila. Kdyby tak učinila, tak by to byl poprask podobný novému milenci.
Dnes když jsou kvalitnější vůně dostupnější. Tak nám jak výrobci, tak i společnost nutí nosit pro každou příležitost jinou vůni. Jedna je do teplého počasí, druhá do zimy. Jedna se hodí pro denní nošení, jiná pro noční … .
Dobře mezi parfémy by se daly najít i univerzální vůně, ale ty nejsou tak unikátní a hlavně vůně jsou dnes často přeformulovávany, nebo se přestávají vyrábět.
Takže osobně si myslím, že dnešní parfémový podpis je spíš styl vůně, který nosíme. Tím dáváme najevo jak vidíme svět a co mu chceme říct. Někdo má rád zemité citrusové vůně. Někdo pro změnu svěží vodní vůně atp…